14 Ağustos 2009 Cuma

Çoğu kişinin sevmediği, benimse bayıldığım meyve: KIZILCIK


Macrocenter'da görünce dayanamadım, hemen aldım. Çocukluğumdan beri severek yediğim bu meyvenin faydalarını merak ettim. Sevilmediği için faydasızmış gibi gelen kızılcık, beni epey şaşırttı doğrusu.
Kızılcık beyindeki melatonin hormonunun salgılanmasını uyarıyormuş,bu hormon özellikle akşamları hayat ritmimizi yükseltiyor. Uyku problemi olanların yatmadan önce bir bardak kızılcık suyu içmeleri onları rahatlatıyormuş. (Ben aşırı yorgun olduğum zamanlarda uyuyamazdım. Annem kızılcık suyunu sevdiğimden, etkisinden bir haber içirirdi. Ben de gerçekten işe yarıyor ;) Bağırsak ve ağız yaralarına iyi geliyormuş. Böbrek taşlarının tedavisinde ve idrar yolu enfeksiyonlarında kullanılıyormu. Ateş düşürücü olduğundan menopoz dönemindeki bayanlar için de oldukça faydalıymış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder